Cele SDGs w ramach strategii ESG identyfikowane przez Bank
Cel - Agenda 2030 | Wsparcie celu poprzez |
---|

|
- finansowanie lokalnego rolnictwa
- finansowanie zrównoważonej środowiskowo produkcji owocowo – warzywnej
- wsparcie prawidłowego funkcjonowania rynków towarów żywnościowych
- przeciwdziałanie skutkom ekstremalnych zjawisk pogodowych, suszy, powodzi i innych katastrof
- rozbudowa infrastruktury obszarów wiejskich
|

|
- wspieranie lokalnych inicjatyw i stowarzyszeń sportowych
- udział w kampaniach zachęcających do badań profilaktycznych
- dofinansowanie zakupu pakietów medycznych dla pracowników
- zakup karty multi-sport dla pracowników
- świadczenia socjalne (wczasy „pod gruszą”, świadczenia świąteczne, paczki świąteczne dla dzieci)
- wyjazdy integracyjne
|

|
- edukacja finansowa klienta
- działania edukacyjne wobec lokalnej społeczności i promowanie idei zrównoważonego rozwoju
- dofinansowanie do studiów i szkoleń pracowników
- edukowanie w obszarze nowoczesnych rozwiązań mobilnych jak i bezpieczeństwa korzystania z usług bankowych
|

|
- przygotowanie oferty produktowej wspierającej zmiany klimatyczne i cele Taksonomii UE (kredyty zrównoważone środowiskowo)
- poprawę efektywności i zwiększenie wykorzystania odnawialnych źródeł energii w placówkach Banku
- poprawę efektywności zużycia energii
- stałą modernizację placówek banku
- promowanie inwestowania klientów Banku w infrastrukturę energetyczną i czyste technologie energetyczne
|

|
- zapewnienie bezpieczeństwa, edukacji, godnej pracy i zdrowia pracowników
- wdrożenie programów ułatwiających dostęp do bankowości i usług finansowych
- prowadzenie działalności w oparciu o obowiązujące regulacje prawne i najlepsze praktyki rynkowe
- stosowanie zasady identyfikacji, zarządzania oraz ograniczania konfliktów interesów
|

|
- osiąganie celów CSR opartych na zmniejszaniu nierówności społecznych
- prowadzenie zrównoważonej polityki płacowej
- stosowanie przejrzystych systemów wynagradzania i premiowania pracowników
- przeciwdziałanie wykluczeniu w zakresie usług bankowych
- przestrzeganie Kodeksu Etyki Bankowej zwłaszcza w kontaktach z klientami
- zachowanie neutralności wynagrodzeń pod względem płci,
- równe traktowanie kobiet i mężczyzn w zakresie rozwoju zawodowego i edukacji w Banku
|

|
- istotne obniżenie poziomu generowanych odpadów poprzez prewencję, redukcję i ponowne użycie,
- wdrożenie narzędzi zapewniających dostęp do istotnych informacji w celu podniesienia świadomości w zakresie zrównoważonego
- rozwoju i stylu życia w zgodzie z naturą – grywalizacja
- analiza łańcucha dostaw pod kątem ryzyka ESG
- digitalizacja oraz optymalizacja dokumentacji i procesów bankowych, redukcja zużycia papieru
|

|
- zarządzanie ryzykiem ESG w Banku,
- wspieranie gospodarki niskoemisyjnej
- wdrożenie regulacji wewnętrznych dotyczących ryzyka ESG w wymaganych obszarach Banku i przygotowanie do raportowania zgodnie z wymaganiami regulacyjnymi
- dekarbonizacja portfela bankowego
- redukcja emisyjności gospodarki własnej Banku: poprawa efektywności energetycznej budynków, redukcja emisyjności floty samochodowej
|