Od 1 kwietnia 2015 w Vistula Banku Spółdzielczym zostało wdrożone rozwiązanie, mające na celu poprawę bezpieczeństwa płatności internetowych. To rozwiązanie jest zgodne z zaleceniami Komisji Nadzoru Finansowego i spełnia najwyższe standardy.
Do tej pory w większości banków do płatności internetowych wystarczył numer karty, data ważności oraz kod cvc2. Prowadziło to do sytuacji, w której klient często nie był świadomy, że jego karta została skradziona lub ktoś sporządził jej zdjęcie, a już samo zdjęcie obu stron karty do niedawna wystarczyło, aby dokonywać transakcji internetowych przez osoby nieupoważnione.
Aktualnie, dzięki wdrożeniu rozwiązania w postaci VISA 3d Secure oraz Master Card Secure Code, można uniknąć takiej sytuacji. Innowacja polega na dodatkowej weryfikacji hasłem SMS na wskazany przez klienta numer telefonu (patrz Rys.1). Zastosowanie dodatkowej autoryzacji niezależnym kanałem, w znaczący sposób zwiększa bezpieczeństwo transakcji (złodziej musiałby mieć dostęp zarówno do karty, jak i telefonu). Dodatkowo, aby obsłużyć klientów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, bank wprowadził portal kartosfera.pl, na którym klient może dokonać zmiany PIN, uruchomić dodatkowe zabezpieczenie, a na potrzeby klientów uruchomiono również telefoniczne biuro obsługi klienta, w którym w dowolnym czasie można dokonać zmiany limitów karty, zmiany PIN, uruchomienia usługi 3d Secure oraz uzyskać pomoc związaną z płatnościami, zarówno internetowymi, jak i stacjonarnymi.
Podsumowując, wprowadzone przez bank rozwiązanie:
Vistula Bank Spółdzielczy, zarejestrowany w Sądzie Rejonowym dla Łodzi - Śródmieścia, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000100567 | REGON 000508916 | NIP 774 10 18 830 | KOD SWIFT POLUPLPR |